Tända ljus

Något av det bästa nu när det är så här mörkt som det är denna årstiden är att man kan tända massor med ljus, det kan man väl annars med men det är något speciellt med att tända dem nu!Det är även så vackert när man ser att de flesta fönsterna nu pryds av ljusstakar eller stjärnor, är otroligt mysigt!Förra året hade jag knappt någon julstämning ens på självaste julafton, men i år känner jag massor julstämning redan!

På söndag lutar det åt att det blir lite lussekatts bakning, med massa saffran i!Gillar när de är sådär super gula, bakar mina med kesella för jag tycker att det blir så himla saftiga och goda då.

I kväll är älskling iväg och jag sitter och laddar inför idol, håller i vanlig ordning på Erik!!Kvällens mat blir bakadpotatis med lite räkor, gott och inte så farligt onyttigt..bästa kombon ju:)






En av mina absolut favorit saker i hemmet är denna Marimekko skålen som kommer från Ittala,nu är jag sugen på fler!Drömmen är att ha så pass många så att man kan ha de som dessert skålar när man har gäster, får nog börja spara:)


Kommentarer
Postat av: Evelina

tack snälla söta du för din kommentar!! du gör mig glad :-D!



håller med om att tända ljus är det absolut mysigaste med det mörka halvåret!

och lussebullar med kesella är såååå gott!!



kramar

2009-12-04 @ 20:40:09
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0